Total Pageviews

Monday, February 2, 2009

baru sekarang dapat update blog..

salam...sudah sekian lama tak mengupdate blog nie kerana kesebukkan yang tak dapat dielakkan.dengan terbinanye satu lagi kandang yang baru di bina sepanjang kesebukan ini.sebelum itu saya akan berikan gambar-gambar baka kambing yang ada di tempat saya.










ini ternakan yg aal-wal mendiami di kandang saya ini.pada mulanya saya membeli baka kambing kacukan iaitu kacukan jamnapari, dan kacukan boer tetapi yang kambing kampung saya memperolehi yg ori kampung.pada bulan 8 tahun lepas saya serta abang-abang saya bertindak sebagai pengurus telah bertemu dengan sedara omar yang merupakan pembekal kambing-kambing jamnapari dan bebiri dari indonesia.haranye juga berpatutan dengan keadaan ekonomi sekarang.kalau sesiapa yg berminat untuk mencari baka-baka yang berkualiti dan murah boleh pergi ke ayer merbau di daerah jasin melaka.ini diantar baka yang saya perolehi di ayer merbau.



ini lah baka2 yang ada sekarang di kandang saya.insyallah nanti saya akan masuk pula kandang terbaru dan anak2 kambing yang baru beranak.kalau ada sebarang pertanyaan sila email ke mbekagro@yahoo.com. atau datang ke kandang saya di tambak bugis,telok mas, melaka

1 comment:

Nizam Agro Farm said...

Salam Tuan, semoga berjaya didlm bidang ternakan kambing. Saya pun org Melaka, ternak kat area Jasin. Saya pun dptkan bekalan kambing dari Abg Omar & selalu singgah kat tempat Abg Omar kalau blk ke Jasin. Jemput la singgah ke blog sy & semoga kita dpt bertukar2 pendpt didlm bidang ternakan ini.